Ünlü Filozofların ve Ünlü Edebiyatçıların güzel sözleri.

5 Haziran 2011 Pazar


''Hevesleri için kimse
kimsenin gururu, duyguları ile oynamasın, Bu yerin üstü varsa, bir de altı var unutulmasın .'' (A.Capus)


Güle baykuş kondurmayın/ Küstürüp soldurmayın/ Yare birşeyler söyleyip/ Kafamı bozdurmayın...

Kelimelerin gücünü anlamadan,
insanların gücünü anlayamazsın. Konfüçyus

Kadın olsun , kitap olsun cildine aldanmayıp içindekilere bakılmalıdır. Cenap Şahabettin


İnsanları yükselten iki büyük vasıf vardır; erkeğin mert, kadının namuslu olması. Napoleon

İnsan ne kadar büyük ruhlu olursa, aşkı o kadar derin bir şekilde duyar. Leonardo da Vinci

Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla, ışığından bir şey kaybetmez. Mevlana


Bazen ne onunla yapabilirsiniz, ne de
onsuz. "Ne
terkedebilirsiniz, ne de
yeniden sevebilirsiniz;
sürünür gidersiniz" . [Can
Dündar]


Vücudunun %70 i su olan
bir canlının nasıl olurda içi yanar . [Ece Ayhan]


Çatlak bardaktaki suya benzer
hayat. Sen içsen de tükenir
içmesen de. Artık acı çekmeyi bırak, hayattan tat almaya bak . [Neyzen
Tevfik]


Kendini dünyalar kadar değerli zannedenlere kısa bir not; Dünya beş para etmiyor . [Donnie Brasco/1997]


Hayatından silmek istediklerini gerçekten sil,
Çünkü geri dönüşüm kutusunda bekletirsen;
sistemini yavaşlatır ! [Adam Fawer]

Dünyanın neresinde olursan ol,
bulunduğun yerde değil düşündüğüm yerdesin . [J. Christophe]

"Bir ilişkiyi kadın başlatır, kadın bitirir. Ama başlatan ve bitiren αynı kadın olmayabilir". [Marquez]

Aşk ne zaman biter biliyor musun ?
Bitti dediğinde yüreğin acımıyorsa . [Bukowski]



Biz ne yaptıysak kendimiz yaptık. Çünkü küçücük bir ilgiyi
aşk, iki kelime edeni kendimize dost sandık . [Dylan]


"Günümüzde en büyük
sorun; aptalların kendilerinden son derece
emin, zekilerin ise sürekli
şüphe içinde olmalarıdır" . [B. Russell]

Ben, sensiz yaşayamam diyenlerden değilim. "Sensiz de yaşarım; ama seninle bir başka yaşarım" . [Nazım Hikmet]

Mutlu olmadığın biriyle mutlu görünmeye çalışma. Olan sana olur . [Bukowski]


Dostun üzüntüsüne acı duyabilirsin. Bu kolaydır; ama dostun başarısına sevinebilmek, sağlam bir karakter gerektirir. [O.
Wilde]


''Seni sevmeyene asla sabır gösterme. "Çünkü, Sabrının adı yüzsüzlük, fedakarlığın adı eziklik, sevginin adı kişiliksizlik olur". (B. Vian)

ceriLevis: ilişkiden ilişkiye koşup 'doğru insanı bulamıyom ya' diyen insan, bulamazsın çünkü sadece operatörün değişiyor, numaran aynı, öküzlüğün aynı


''Olgun insan yapabileceğini söyleyen ve söylediğini yapan insandır''.- KONFİÇYUS


Bıraktığın yerde olabilirim; ama
bıraktığın gibi değilim. [W. Golding]


Tahterevallinin diğer ucuna oturarak sayemde
yükselen insanlara;
canımın sıkıldığında
kalkabileceğimi söyleyin . [Donnie Brasco/1997]

Bazen her şeyi unutup sadece sımsıkı sarılmak istersin; ama bir şey hep engel olur. Nedir o biliyor musun ? Gurur !! [C.
Yücel]


Bazen kırdım, çoğu kez kırıldım; ama ben hiç kimseyi
kaybetmedim, sadece
zamanı gelince vazgeçmesini bildim. [Can
Yücel]

Bazen Başını Alıp Gidebilecek Kadar Cesur;
Ve Bazen Kalıp Herşeye Gözyumacak Kadar Yürekli
Olabilmeli Insan. ''Sunay
AKIN''

"Hiç kimseye güvenmiyorum"
diye birşey yoktur, "Zamanında o'na güvendiğim için, artık kimseye güvenmiyorum"
diye birşey vardır. [Aziz Nesin]

Kolay değildir; Uğruna herşeyinizi verdiğiniz insana yabancı gibi bakmak . [B. Vian]


Gittiğinde ağlarsın, şarkılarda, filmlerde, ona-buna
herşeye ağlarsın. Aklın başına gelince de boşa harcadığın zamana ağlarsın . [Bukowski]

Aşkın her halini gördüm ! artık ne hali varsa görsün . [Y. Erdoğan]

Empati yapmayı severim. Bana aşık olanların yerine geçip, kendime bakıyorum da; gerçekten doğru bir tercih yapmışlar. [G. Vidal]

Üzülme değmez'' sözünü duymaktan sıkıldım. Değmeyenlere zaten üzülmem. "Üzüldüğüm şey; Değmeyenlere yüreğimin
değmiş olması. [Cemal Süreya]

"Her kadına sahip olmaya çalışan adam bir kadına hasret kalır! Bir kadına sahip olan adam; Her
kadını kendine hayran bırakır [W. Golding]

Olmuyorsa zorlama, ya
hayallerin kırılır ya kalbin. Unutmuş gibi yap. Çünkü güzel şeyler; onları hiç beklemediğinde
gerçekleşir. [Marquez]

İstediğin kadar hayatımın kıyısında, köşesinde bulunabilirsin. Üzgünüm ama bir daha
asla 'merkezinde'
olmayacaksın . [İlhan Berk]

Artık başka biri alacak yerimi. Ve biliyorum zamanla
unutacaksın beni ama sonkez düşün; "sevebilir mi seni,benim sevdiğim gibi" [Can Dündar]

Hem ben sana bişey söyleyeyim mi: "Ben aslında seni görmek filan değil, düpedüz seni istiyorum" .
[Can Yücel]

"Ne olduğunu bilmezsin, ama o ordadır; beynine saplanmış bir kıymık parçası gibi... Seni deli eder." (The Matrix)

"Hiç kapıldın mı o hisse, gitmek istersin hani, ama aynı zamanda da kalmak gelir
içinden." (Scent of a
Woman)


"Herkesin bir zaman
makinesi vardır. Bizi geçmişe götürenleri anılarımız, geleceğe götürenleri ise
umutlarımızdır." (The Time Machine)

"Onu unutmam gerektiğini , bir türlü
unutamıyorum." (Memento )