Çocuklardaki Baş Ağrısı Sebepleri Nelerdir?

26 Temmuz 2011 Salı


Son zamanlarda yakın çevremdeki çocuklarda baş ağrısı sorunları gördüm. Bunun üzerine biraz araştırma yapıp sizlerle paylaşmak
istedim. Umarım hepimiz için yararlı bilgiler edinmişimdir. : )
Yakın zamana kadar çocuklardaki baş ağrısı sorununa çok rast gelmemiştim. Ancak bu bir iki günde tanıştığım insanların çocuklarındaki sorunlar beni hayrete düşürdü. Araştırmama göre oldukça sık görülen bir rahatsızlık durumuymuş bu. Sizlere okuduğum makaleyi doktorun ağzından direk sunmak istiyorum.
Baş ağrısı 6 yaşına gelmemiş çocuklarda bile görülmesi olağan bir sorundur. Bu yaşa kadar kendini ifade etmekte zorlandığı için çocuk hastalığı olsa bile söyleyemiyor. İlk okula başlamasıyla birlikte sorun dile gelebiliyor ve belirtileri biraz daha artıyor. Yaşla birlikte baş ağrısı oranıda artış göstermektedir.
Eğer baş ağrısı durup dururken ortaya çıkıyorsa sebepleri, ateş, ateşli hastalıklar ve travmalar olabilir.
Eğer baş ağrıları sık sık tekrarlanıyorsa; çocukluk migrenleri, epileptik baş ağrıları, gerilim tipi baş ağrıları nedenleri arasındadır.
Genel olarak ise çocuklardaki baş ağrıları ateş ve ateşli hastalıklar yüzünden kaynaklanıyordur.
Eğer yazımı beğendiyseniz paylaşarak blogumuza teşekkür edebilirsiniz.