Vodafone 3G İnternet Kampanyaları

26 Temmuz 2011 Salı

Vodafone, internete erişimde fırsat eşitliği sağlamak ve Süper İnternet deneyimini özgürce yaşatmak için, 3G’nin ikinci yılına özel 4 kampanya hazırladı.


Vodafone, 2009’dan bu yana uyguladığı müşteri odaklı stratejik programı sayesinde Türkiye’ye 3G alanında da öncülük etmeye devam ediyor. Yaptığı yatırımlarla Vodafone Grubu bünyesindeki en gelişmiş akıllı şebeke altyapılarından birini kuran Vodafone Türkiye, geçtiğimiz yıl en hızlı büyüyen operatör olarak Türkiye’de 3G ile mobil internet kullanımının hızlı artışına önemli katkı sağladı.

Vodafone, videolu görüşmeden sosyal ağ kullanımına, araç takibinden mobil cihazlarda kitap okumaya kadar pek çok alanda katma değerli servislerin hayatımıza girmesini sağlayan 3G’nin ikinci yıldönümünü, Türkiye’de “Herkes için Süper İnternet”i müjdeleyen basın toplantısı ile kutladı. Toplantıda; İzmir ve Erzurum’daki Vodafone Cep Merkezleri’ni ziyaret eden tüketicilere 3G ile canlı bağlantı yapılarak, Süper İnternet teklifleri tanıtıldı.

Toplantıda konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, 3G’nin Türkiye’de hayatımıza girmesiyle birlikte internet kullanımında hem hacimsel anlamda rekor artışların hem de alışkanlıklar açısından büyük bir dönüşümün yaşandığını kaydetti ve sözlerine şöyle devam etti: “Bugün dünya nüfusunun %77’sine ulaşan mobil iletişimde, sesten veriye doğru yaşanan devrim niteliğindeki geçiş, yeni mobil gerçekliği tanımlayan en önemli unsur olmaktadır.”

İnternet kullanımı ve mobil iletişim sektörünün ekonomi için bir çarpan etkisi yarattığını söyleyen Timuray, mobil iletişim sektörünün dünya çapında 1,3 trilyon Dolarlık bir hacme ulaşarak küresel Gayri Safi Hasıla’nın %2’sini oluşturduğunu, bu hacimden 300 milyar Dolarlık pay alan data segmentinin önümüzdeki dönemde büyümenin lokomotifi olacağını vurguladı. Timuray, bu öngörüyle Vodafone Türkiye’nin 2011 yılını veri yılı ilan ederek, mobil internet kullanımını yurt çapında yaygınlaştırmak ve fırsat eşitliği sağlamak amacıyla uzun dönemli “Süper İnternet” programını başlattıklarını belirtti. Timuray, “Vodafone'un dünya çapında 3G alanındaki bilgi birikimi ve uzmanlığıyla herkesin her an bilgiye erişimini kolaylaştırmak için tüm kaynaklarımızı seferber ediyoruz. Ülkemizde her gelir grubundan tüketicimizin, beklentileri ve bütçeleri doğrultusunda çağın bu en büyük nimetinden yararlanmasını sağlamayı aynı zamanda kurumsal sorumluluğumuz olarak görüyoruz. Süper İnternet stratejimiz doğrultusunda en yeni teknolojileri, güvenilir kapsama kalitemizi, data kullanımını kişisel tercihlere göre seçme imkanı tanıyan tarifelerimiz ve uygun fiyatlı internet uyumlu cihaz portföyümüzle birleştirerek, Vodafone Süper İnternet deneyimini Türkiye’nin 81 ilinde yaşatmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.

3G’nin 2. Yılını Kutlarken Her İki Vodafone Abonesinden Biri 3G abonesi
Timuray’dan sonra söz alan Vodafone Türkiye Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kenneth Tunnicliffe ise konuşmasında şu görüşlere yer verdi: “Temmuz 2009 itibarıyla 81 il merkezinde eş zamanlı hizmete giren ve sürekli yatırımlarla gerçekleştirdiğimiz 3G akıllı şebeke ağımız, bugün Türkiye nüfusunun %78.6’sını kapsamaktadır. 2010 – 11 mali yılında gerçekleştirdiğimiz 1 milyar TL’nin üzerinde yatırım programı ile, Türkiye’de en çok yatırım yapan mobil operatör olduk. Bu yatırımların katkısıyla hızla gelişen 3G ağımızdan bugün yaklaşık her iki Vodafone abonesinden biri 3G abonesi olarak hizmet alabiliyor.”

Dünyanın ilk 3G’li Webbox’ı Türkiye’de!
Toplantıda Vodafone’un Türkiye’de internete erişimde fırsat eşitliği sağlama yaklaşımı kapsamında, ülkemizde bir “ilk” olarak sunduğu Webbox isimli internet cihazı da tanıtıldı. Webbox, ister eski nesil, ister yeni, ister tüplü, ister LCD, her tip televizyonu, anında ve 3G hızında bir internet cihazına dönüştürmesi açısından devrim niteliği taşıyor.

Bu noktada Webbox gerçekten önemli bir işlev üstleniyor, zira “Bilgi Toplumu İstatistikleri” raporuna göre Türkiye’de her 3 haneden 2’sinde internet bağlantısı bulunmuyor. Türkiye’de nüfusun internete ulaşma oranının da %44’ü olduğu gerçeğinden hareketle Vodafone, Webbox’ı Türkiye’de bir “ilk” olarak satışa sundu. Geri kalan %56 nüfusu da internete bağlama konusunda, nedeni her ne olursa olsun tüm engelleri kaldırmayı amaçlayan Webbox, bu önemli amaca hizmet ederek, Türkiye’de önemli bir boşluğu dolduracak bir yıldız olacak.