Üniversite tercihinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

3 Nisan 2012 Salı

Upuzun zorlu bir maratondan çıktınız. Lys zorluklarını iyi bilirim, artık en zor kısma geldiniz, yani tercih kısmı. Bu kısım çok önemli çünkü seçeceğiniz meslek hayatınızı yönlendirecek. Hayatımız boyunca sadece 1 kere üniversite okuruz. Üniversite seçerken çok hassas olmalıyız. Neleri sevip neleri sevmediğimizi iyi belirlemeliyiz. Ben bu sene üniversite kazandım ve gittim çok fazla zorluk yaşadım. Hatta bazen üniversiteyi bırakmayı bile düşündüm çünkü evden ayrı bir yerde okumak çok zor ve gittiğin yerin kültürel yapısı da çok önemli. Ben ilk gittiğimde bunalıma girdiğimi söyleyebilirim.  Gerçi 1 yılım bitti ama zorlandım yıprandım bıktım. Üniversitede çok fazla tuhaf insanla karşılaşıyorsunuz. Sizi hayattan bıktırırlar. Gerçi şu an üniversitemi çok seviyorum ve arkadaşlarımı da tabi. Üniversite tercihlerinde dikkat etmeniz gerekenleri bir ağabeyiniz yada bir kardeşiniz, arkadaşınız olarak dürüstçe aşağıda sıralayacağım.

  • Seçeceğiniz üniversite evinize uzak olmasın. Bütün bursumu yola harcadım düşünün.
  • Gideceğiniz şehri araştırın ve forumlara bakın. Yaşam standartları düşükse yazmayın derim.
  • Gideceğiniz bölümün eğitim kadrosuna bakın.
  • Yazacağınız üniversite Türkiye'de ilk 20 de olmasına özen gösterin.
  • Okuyacağınız bölümü seviyorsanız okuyun. Ben sevdiğim için ders çalışmasam bile daha iyi anlıyorum notlarım yüksek.
  • Gece öğretimi yazmayın çok fazla harç ücreti alınıyor.
  • Puanınız düşük ise iyi bir yer gelmiyorsa hiç okumayın daha iyi.
  • Yaşınız küçükse veya ilk girişiniz ise kötü bir yer geliyorsa gitmeyin.
  • Gittiniz şehrin siyasi görüşüne bakın size uymuyorsa bir düşünün derim çünkü siyaset her üniversitede vardır. 
  • Kyk yurtları iyidir ama her türlü insan vardır mümkünse yurda gidince herkesle konuşmayın. 
  • Yinede her zaman iyi düşünün pozitif olun, üniversite okumanın ayrıcalıklarını yaşayın derim.