2013 ALES sonuçları açıklandı, TC kimlik no ile sonucunu sorgula

22 Kasım 2013 Cuma


Ales sonuçları açıklandı. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2013-ALES) sonuçları açıklandı.
ÖSYM'den yapılan açıklamaya göre, 17 Kasım'da yapılan 2013-ALES Sonbahar Dönemi Sınavı'nın değerlendirme işlemleri tamamlandı.

Sınav sonuçları ÖSYM'nin "https://sonuc.osym.gov.tr" internet adresinden açıklandı. Adaylar, sınav sonuçlarını belirtilen internet adresinden T.C. kimlik numaraları ve şifreleriyle öğrenebilecek. Sınav Sonuç Belgesi basılmayacak ve adayların adreslerine gönderilmeyecek. Sınav sonuçlarına ilişkin sayısal bilgilere ve sınav sorularının yüzde 10'undan oluşturulan Temel Soru Kitapçığı'na da internet sitesinden ulaşılabilirYükseköğretim kurumlarında öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı kadrolarına açıktan veya öğretim elemanı dışındaki kadrolara naklen atanmak ve lisansüstü eğitimi programlarında öğrenim görmek isteyenlerin ALES'e girmesi gerekiyor. Yükseköğretim Kurulu tarafından izin verilen yükseköğretim kurumlarındaki öğretmenlik sertifika programlarına öğrenci seçme ve yerleştirme işlemlerinde de ALES sonuçları kullanılacak. Öğretmenlik sertifika programlarına başvuruda bulunmak isteyenler sınava girdi. Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonbahar dönemi sınavı sonuçları bugün açıklandı. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM), 81 il merkezi ile Lefkoşa ve Bişkek'te gerçekleştirilecek sonbahar dönemi sınavı, saat 09.30'da başlamıştı ve 180 dakika süren sınav maratonun sonuçları belli oldu. Öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı, lisansüstü eğitimi ve yükseköğretim kurumlarındaki öğretmenlik sertifika programlarına öğrenci seçme ve yerleştirme işlemlerinde de ALES sonuçları kullanılacak.

SINAV SONUCUNUZU ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN...

17 Kasım Tarihli ALES Soru ve Cevapları için Tıkla!