İngilizce Günlük Hayat Terimleri

1 Mart 2000 Çarşamba

Merhaba. Hello.

Günaydın. Good morning

Tünaydın. Good afternoon.

İyi günler. Have a nice day.

İyi akşamlar.Good evening.

İyi geceler.Good night.

Bir şey değil.You’re welcome.

Nasılsınız? How are you?

Sağolun, iyim. Thank you. I’m fine.

Hanım. Mrs.

Bey. Mr.

Lütfen. Please.

Affedersiniz. Excuse me.

Acıktım. I’m hungry.

Susadım. I’m thirsty.

Kayboldum. I’m lost.

Tamam. Ok.

Önemli. That’s important

İmdat. Help!

Hoş geldiniz.Welcome

Teşekkür ederim.Thank you.

Allahısmarladık Bye bye.

Güle güle. Good bye.

Yine görüşürüz. See you later.

Acele et. Hurry up.

Anlıyorum. I understand.

Anlamıyorum. I can’t understand.

Biliyorum. I know.

Bilmiyorum. I don’t know.

İstiyorum. I want.

İstemiyorum. I don’t want.

Bana yardım edin. Help me.

Dün. Yesterday.

Bugün. Today

Yarın. Tomorrow.

Sabah. Morning.

Öğle. Afternoon.

Akşam. Evening.

Gece. Night.

Burada. Here

Şurada. there

Orada. There

Sağda. On the right.

Solda. On the left.

Önde. On the front.

Arkada. At the back.

İlerde. Ahead.

Tam karşıda, dosdoğru. straight ahead.

Elimde var. yes, on hand.

Elimde yok. no, not on hand.

Nerelisiniz?Where are you from?

Türküm. I’m Turkish.

Türkiyeliyim. I’m from Turkey.

Nerede kalıyorsunuz ? Where are you staying?

Tanıştığımıza memnun oldum Nice to meet you.

Ben de memnun oldum. Nice to meet you, too.

Nasıl yardımcı olabilirim ? How can i help you?

Buyrun ne istemiştiniz ? What would you like?

Almanya’dan geliyorum. I’m coming from Germany.

İtalya’nım. I’m Italian.