Can Dostum (Good Will Hunting) Film Replikleri

28 Ağustos 2013 Çarşamba

* “Hayatta iki şeyin kesin olduğunu anlayacaksın.
Bir: Bunu yapma.
İki: 150 bin dolarlık eğitimi aslında halk kütüphanesine…
…1.5 dolara üye olarak da alabilirdin.”

* “Özgürlük. Eğer unuttuysanız, bir insanın nefes alma hakkıdır.
İnsanlar artık nefes alamıyorsa, kanunlar çok sıkı demektir.
- Özgürlük olmadan insanlar senkoptur.”
* “İngiltere’de büyüdüm. Çok güzel bir okula gittim.
Gelişimci, “Her Şeyi Kendin yap” tarzı bir okuldu.
Sonra Harvard Tıp’a geldim.
Sonunda ne olacak biliyor musun?
Beynim 250000 dolar edecek.”
“Tekrar evlenmeyi düşündün mü?
- Eşim öldü.
- “Tekrar” kelimesi bunun için.
- Eşim öldü.
- Süper bir felsefe Sean. Böylece hayatın boyunca başka hiç kimseyi
tanımadan… …idare edebilirsin.”
“Babam 13 yaşımdayken öldü. Bu para bana miras kaldı.
Her sabah uyandığımda geri verebilmeyi ne
kadar istediğimi bilemezsin.
Onunla bir gün daha geçirmek için hiç
düşünmez verirdim.
Ama veremem. Bu benim hayatım ve
yaşamak zorundayım.
Yani tek korkan sen değilsin.”
“- Ruhuna işleyebilen birinden bahsediyorum.
- Biri var.
- Kim?
- Çok var.
- İsim ver.
- Shakspeare, Nietzsche, Frost, O’Connor, Kant, Pope, Locke.
- Harika. Hepsi de ölü.”
“- Piyango kazanma olasılığı nedir biliyor musun?
- Ne? Dörtte bir mi
- 30 milyonda bir.
- Gene de şansımı deneyeceğim.
- Tam şu anda üzerine yıldırım düşmesiyle aynı olasılık.”
“Çoğu kez keşke senle karşılaşmasaydım diyorum.
Çünkü o zaman geceleri uyuyabilirdim.
Senin gibi birinin var olduğunu bilmemiş olurdum.”
“Her gün buraya seni almaya geliyorum.
Bir şeyler içiyoruz. Biraz gülüyoruz.
Günümün en güzel anı ne zaman
biliyor musun?
Arabadan inip kapını çalmaya gittiğim
o on saniye.
Çünkü kapıyı çaldığımda belki de orada olmayacağını düşünüyorum.
Hiç veda etmeden çekip gittiğini.
Çok şey bilmiyorum, ama bunu biliyorum.”