Dökülen Saç Yeniden Çıkar mı ?

26 Temmuz 2011 Salı


Şuanda toplumumuzda bu konu hakkında bir çok söylenti bulunmaktadır. Dökülen saç yeniden çıkar mı?
Akıllarda şüphe oluşturan  bu konu hakkında araştırma yapma gereği duydum ve sonuçları sizlerle paylaşmak istiyorum. Op.Dr. Melike Erdim’in makalesini okudum, kısaca anlatılanları sizlere özetleyeceğim.

Genetik sebeplerle dökülen saçların tekrar çıkması muhtemel bir olay değildir. Her insanın genetik özellikleri saç köklerine yerleşir. Saçlarımıza temel özellikleri veren bu yapıdır. Saçlarımızın dökülmesine neden olan hormonlar saç köklerimize yapışarak onların güç kaybetmesine neden olurlar. Zamanla etkisini arttıran hormonlar ileriki zamanlarda da saç dökülmesi meydana getirir. Bu bölgelerden sonradan saç çıkması mümkün değildir.
Ancak  mevsimsel dökülme, gebelik sonrası dökülme, strese bağlı dökülme yada kansızlığa bağlı dökülmelerde  9  ile 12 ay içinde kaybettiğiniz saçlarınızı geri kazanabilirsiniz.
Umarım bu yazım hepimiz için yararlı bilgiler sunmuştur. Beni takip ettiğiniz için teşekkür ederim. Sitemize olan ilginiz yazılarımım devamlılığını sağlayacaktır. Herkese iyi günler