TANIM
Özel kuruluşlarda ve kamu kurumlarında; kurumu halka tanıtacak, kurumun çalışmalarına karşı
halkta ilgi uyandıracak, kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler yaratacak ilişkileri kurabilen kişidir.
GÖREVLER
- Tanıtıcı haber bültenleri, broşürler, raporlar hazırlar, – Yapılacak etkinlikleri kitle iletişim araçları ile halka duyurur, – Basın toplantıları, sergiler, konferanslar hazırlar, – Konusuyla ilgili yazıları basında izler, kupürleştirir, cevaplar hazırlar, – Halkla ilişkiler konusunda eğitim verilmesi için program hazırlar, – Yöneticilerin konuşma metinlerini ve yazışmalarını hazırlar, – Toplantı, tören, kutlama ve kokteyllerin düzenini sağlar, – Kurum adına sanat etkinlikleri düzenler, – Kamuoyundaki imajın belirlenmesi amacıyla anketler düzenlenmesini sağlar, – Yapılacak faaliyetler için bütçe hazırlar, malzeme miktarını ve elemanların sayısını ve niteliğini belirler.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
-Büro makineleri (telefon, teleks, faks, bilgisayar vb.), – Fotoğraf makinesi.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Halkla ilişkiler ve tanıtım elemanı olmak isteyenlerin; -Üst düzeyde sözel yeteneğe sahip, – İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilen (dışa dönük), – Kendine güvenen ve başkalarını etkileyebilen, – Girişken, – Araştırıcı, – Sabırlı, ölçülü, – Yaratıcı kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Halkla ilişkiler ve tanıtım elemanı, büro ortamında görev yapar, zaman zaman diğer kuruluşlarda düzenlenen toplantılara, seminerlere, sergilere katılabilir. Çalışırken gazetecilerle, reklam uzmanlarıyla, müşterilerle, meslektaşlarıyla, yöneticilerle ve diğer çalışanlarla iletişim halindedir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI Halkla ilişkiler ve tanıtım elemanı, bürolarda, otellerde, gazetelerde, yayıncılık alanlarında, bankalarda, reklam ajanslarında, fabrikalarda, hastanelerde, çeşitli kuruluşların organizasyon faaliyetlerinde çalışma olanağına sahiptir.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Meslek eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı “İletişim” , “İşletme” ve “İletişim Bilimleri” fakültelerinin “Halkla İlişkiler ve Tanıtım”, Halkla İlişkiler”, “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık”, “Reklamcılık ve Halkla İlişkiler” bölümlerinde verilmektedir;
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Mesleğin eğitimine girebilmek için, -Lise veya dengi okul mezunu olmak, -Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Halkla İlişkiler ve Tanıtım”, “Halkla İlişkiler”, “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık”, “Reklamcılık ve Halkla İlişkiler” lisans programları yeterli “Sözel (SÖZ)” puan almak, -Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Halkla İlişkiler ve Tanıtım”, “Halkla İlişkiler”, “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık”, “Reklamcılık ve Halkla İlişkiler” lisans programları ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince ; Sosyoloji, Psikoloji, Siyasi Tarih, Siyaset Bilimine Giriş, Okuma ve Anlatım Teknikleri, Kitle İletişim Araçları, Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar, Reklam Tasarımı, Pazarlama, Halkla İlişkiler Modeli, Piyasa ve Kamu Araştırmaları, Ekonomi, hukuk, Araştırma Yöntemleri, Gazetecilik, Reklamcılık, Fotoğrafçılık, İstatistik, Haber Toplama ve Yayma, Kitle İletişim Kuramları, Basın İlişkileri vb. dersler verilmektedir.
MESLEKTE İLERLEME
- Halkla ilişkiler konusunda üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler. -Kamu ya da özel kuruluşlarda basın -yayın ve halkla ilişkiler biriminde yönetici olabilirler. BENZER MESLEKLER: Gazetecilik, reklam uzmanlığı.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
- Meslek eğitimi süresince koşulları uyan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’nca verilen krediden yararlanabilirler. – Kamuda çalışanlar 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre, devlet memuru statüsünde 9/1 kadro ve derece ile işe başlarlar. -Özel şirketlerde ise kazanç, yabancı dil bilmeye, tecrübeye ve işyerinin konumuna göre değişmektedir.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili eğitim kurumları, – Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.
İSTATİSTİKÇİ nedir? Egitimi, iş imkanları ve çalışma alanları nedir?
İŞLETME MESLEK ELEMANI Nedir? Egitimi, iş imkanları ve çalışma alanları nedir?
KAYMAKAM nedir? Egitimi, iş imkanları ve çalışma alanları nedir?
GIDA MÜHENDİSİ nedir? Egitimi, iş imkanları ve çalışma alanları nedir?
Basın Yayın Programı
Tags: halkla ilişkiler bölümü iş imkanları, halkla ilişkiler çalışma alanları, halkla ilişkiler iş alanları, halkla ilişkiler iş imkanı, halkla ilişkiler iş imkanları, halkla ilişkiler iş olanakları, halkla ilişkiler ve reklamcılık nedir, halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü iş olanakları, halkla ilişkiler ve tanıtım çalışma alanları, halkla ilişkiler ve tanıtım iş imkanları, halkla ilişkiler ve tanıtım iş olanakları, halkla ilişkiler ve tanıtım nedir, halkla ilişkilerin çalışma alanları, reklamcılık ve halkla ilişkiler iş olanakları, tanıtım nedir
Başlıklar
- Pratik Bilgiler
- Fotoğraf Galerisi
- doğum günü mesajları
- Sağlık
- Sosyal Hizmetler
- İnternet
- Aşk
- Galatasaray
- Cv
- Şiir
- Günaydın Mesajları
- Android
- Kampanyalar
- Kısa Mesajlar
- Sosyal Sorumluluk
- Yemek Tarifleri
- Facebook Sözleri
- Wallpaper
- Tarih
- Turkcell
- msn
- Ev Bakımı
- lys
- Gezi
- Resimli Mesaj
- Reçeller
- Bilgisayar
- Biyografiler
- Doğum Günü Kutlama Mesajları
- Facebook Kapak Fotoğrafı
- Spor
- Telefon Tamiri
- Bahçe bakımı
- Duvarkagıtları
- Ekonomi
- Msn Nickleri
- Sözler
- Vodafone
- Yaşam
- Düğün
- Gitar Akorları
- Gözlük Modelleri
- Nazım Hikmet Ran
- ingilizce
- Apple
- Cv örnekleri
- Facebook Hakkımda
- Windows
- YURTİÇİ KARGO TAKİP
- Boya
- Dantel Örnekleri
- Dekorasyon
- Film Replikleri
- İngilizce Cv Örnekleri
- Aliekspress
- Altın
- Anlamlı Kısa Mesajlar
- Davetiyeler
- Nişan Davetiyesi Sözleri
HALKLA İLİŞKİLER Nedir? Egitimi, iş imkanları ve çalışma alanları nedir? Devamı: HALKLA İLİŞKİLER Nedir? Egitimi, iş imkanları ve çalışma alanları nedir?
22 Temmuz 2011 Cuma
Tweet
Beğendiysen Sende Paylaş :)
Zaman:
Cuma, Temmuz 22, 2011